Szervező:

Felelős Gasztrohős

Időpont:

2016. 11. 14. hétfő, 00:00 2016. 12. 05. hétfő, 00:00

Címkék:

bio kampány tojás

A Mutasd a tojásod! négy hete alatt arra hívjuk fel a figyelmet, hogy mi a különbség a ketreces, mélyalmos, szabadtartású és a bio tojás között, és arra bíztatunk titeket, hogy minél alacsonyabb számmal jelölt tojást vegyetek.

A hosszú számsorból, amit a tojásra pecsételnek, az első számra és betűkre érdemes odafigyeli, ezek jelzik azt, hogy milyen tartásból és milyen országból származnak a tojások. Jelenleg négy féle tojótyúk tartásmód létezik, ezeket jelölik a tojásokon levő pecsét első számai:
0: ökológiai tartás: a tyúk bio takarmányt kap, legalább 4 m²-nyi helye van és szabadon legelhet
1: szabad tartás: a tyúknak 4 m²-nyi helye van, zárt- és szabadtéren is mozoghat
2: alternatív vagy mélyalmos tartás: a tyúkok közösen egy nagy ólban, zárt térben élnek (7-9 tyúk/m²)
3: ketreces tartási rendszer: a tyúknak 750 cm²-es ketrecterülete és egy 15 cm-es ülőrúdja van (1 m²-en kb 13 tyúk él)

A kampány célja egyúttal az is, hogy elmagyarázzuk, miért érdemes minél alacsonyabb számú tojást vásárolni, és olyan vendéglátóhelyeket választani, ahol ilyen tojásból készült omlettet ehettek.

A kampány alatt #Mutasdatojasod hashtaggel várjuk a téma iránt érdeklődők fotóit a 0, 1 vagy 2-es számmal ellátott tojásokból otthon, vagy a csatlakozott vendéglátóhelyeken készült ételekről; a Felelős Gasztrohős nevű facebook oldalán pedig érdekes tippeket és tojásos recepteket osztunk meg.

“A háztartások egyre jobban figyelnek arra, hogy ne a legembertelenebb 3-as kódú ketreces tartásból származó tojást vegyék, de sajnos továbbra is vannak olyan vásárlók, akik nem tudják, mit jelölnek a számok. A vendéglátóhelyeken pedig igazi kuriózumnak számít, ha figyelnek erre. Szeretnénk megmutatni, hogy igenis vannak olyan felelősen gondolkozó éttermek, kávézók, sütizők, ahol nemet mondanak a ketreces tartásra. A kampányhoz csatlakozó helyeken a kampány ideje alatt bárki kérheti, hogy mutassák meg, hányas számú tojást használnak.” – mondta Boóc Judit, a Felelős Gasztrohős Alapítvány munkatársa.

A kampányban résztvevő Fenntartható Vendéglátóhelyek:
HelloAnyu!, Pohárszék Bor és Kávé, Fruccola, NaturaHill Zebegény, Bonne Chance Étterem, fekete kávézó, Báthory Ételműhely, Murok Kávézó, Törökméz